i'm falling to pieces

igår satt jag och kollade på mtvs haiti galan medan jag i och för sig satt och sydde. typ då fattade jag hur människorna där har det, även om man inte fick se så grova bilder på mtv. det är så sjukt stort och jag är dålig eftersom jag inte har orkat att insätta mig i problemet. jag ska skänka pengar till dom!
men jag tycker att det är dåligt att det här inte har blivit lika hypat i medierna som tsunamikatastrofen fasst det här är mycket större! bara för att det fanns svenskar i thailand. ska människor vara olika värda? 
om det skulle ske en katastrof så skulle det inte vara så farligt att dö. för när man dör, så gör man det på en bråkdelssekund och sen är man borta. vad händer sen? med allt vi människor har gjort mot jorden så vore det inte konstigt om en vacker dag den ödelägger hela vår existens. när isarna smälter och vi blir tvungna att masa ihop oss medan isbjörnarna dör. vart ligger förödelsen?
det är så dåligt att vi klagar över små ilandproblem medan barn i haiti ligger under massor av bråte och försöker överleva utan att folk kan hitta dom, för dom har inte tillräckligt med, sådana enkla saker som, spadar för att hitta dom.
dom har inte vatten, mat, medicin eller utrustning för att rädda dom som går att räddas.
jag tycker att det är så orättvist att det så gott som bara är uländer som drabbas av katastrofer. dom som inte kan hjälpa sig själva. jordbävningen kan ha dödat 200 000 människor!
 Bodies fill the frontyard of the morgue in Port-au-Prince, Haiti: Haiti earthquake: bodies burning in desperate city

Kommentarer
Postat av: Simon

Det här med ilandsproblem är inte lätt och det som hänt på Haiti är fruktansvärt... varje gång jag klagar över något, typ som att sömmen på mina nya jeans är sned så är alltid Joanna snabb och säga: detta är ett av Sveriges ilandsproblem..

kram!!

2010-02-02 @ 17:38:35
Postat av: marie

det är skönt att veta att jag har en trogen läsare i dessa tider ;P love ya simpa

2010-02-06 @ 16:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0